Afla Care Este Cea Mai Primitiva Dar Si Cea Mai Eficienta Tehnica De Management Personal

iStock_000007195918SmallCea mai rea şi cea mai bună zi poate fi ziua în care te trezeşti dimineaţa, zâmbeşti la soare şi aştepţi să vezi ce ţi se întâmplă.

Ţi se pot întâmpla lucruri minunate, dar şi lucruri neplăcute. Asta ni se întâmplă oricum, indiferent că avem “aşteptări” sau nu.

Dincolo de hazard şi karma vei descoperi că dacă trăieşti la oraş impregnat fiind de societatea modernă valul te va purta mai mult spre idealurile altora decât spre ale tale.

Soluţia ar fi să te muţi la o fermă de capre şi să aştepţi ca soarele să îţi surâdă…

Sau ai putea să începi să foloseşti un To Do List. Un instrument simplu, probabil cel mai simplu, prin care îţi stabileşti ce ai de făcut.

Beneficiile nu pot fi cuantificate mai ales că vorbim de timp câştigat, productivitate, pasi concreţi înspre propriile aspiraţii, libertate în decizie şi aşa mai departe.

Ce este această “listă cu lucruri de făcut” şi cum te poate ea ajuta să îţi dublezi pur şi simplu eficienta, reducând în acelaşi timp orele de muncă?

Ei bine… Este doar o listă, pe care îţi notezi ce îţi doreşti să faci în acea zi.

Prea simplu? Schimbă site-ul, caută ceva mai complicat care să merite atenţia ta distributiva şi capacitatea ta de concentrare ridicată. Nu te amesteca cu cei care umblă cu lista după ei.

Ai rămas? Of!

Înseamnă că eşti un om atacat de vampiri energetici, de facebook şi alte fantome care sug din tine ultima picătură de vlagă. Sau poate doar te-ai săturat să vezi că nu înaintezi cu viteză spre ceea ce ţi-ai propus.

O listă simplă cu lucruri de făcut pentru a doua zi îţi da:

– Control ridicat asupra zilei respective

– Cuantificarea unor rezultate concrete

– Priorităţi stabilite de tine pentru tine către dorinţele tale

– Claritate în ce ai de făcut

Dacă te-am convins că este benefic să foloseşti un to do list, îmi încerc norocul şi vin cu câteva upgrade-uri care îmbunătăţesc substanţial “lista”

  • Aranjează ce ai scris pe listă în ordinea priorităţilor şi începe ziua cu cea mai mare provocare.
  • Dacă ai stabilit o oră la care începi lucrurile, completează şi cu o oră la care termini lucrurile.

Tocmai am crescut randamentul listei cu încă 50 %. Mă opresc aici şi îţi urez spor la productivitate şi o cale bătută spre visul şi aspiraţiile proprii. Fie că lista să te însoţească pretutindeni:).

Cu prietenie,

Daniel Moga

Ps: Ai folosit vreodată un to do list? Cum te-a ajutat? Ce alt instrument de management personal foloseşti?

 

 

4 comments

  1. Tot timpul folosesc un to do list! De asemenea am mai folosit si tehnica Pomodoro!

  2. Mersi Alex pentru feedback. Tehnica Pomodoro este intr-adevar puternica mai ales cand este folosita pentru a lucra la un proiect impartit in bucatele mici. Poti mentine astfel un ritm sustinut fara sa te pierzi in detalii.

  3. Folosesc aceasta metoda de ceva timp si se vad rezultatele: nu-mi scapa nimic, sunt mereu concentrat asupra obiectivelor mele. Recomand tuturor pentru rezultate extraordinare!!!

  4. Ionel Teodor Simutescu

    E intradevar cel bun si mai efficient lucru pentru a progresa

Leave a Reply to daniel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*