Cinci elemente sa atragi bani in afacerea ta !

Poate ai urmarit materialul video in care prezentam zece metode prin care poti sa iti finantezi afacerea.

Astazi vreau sa iti prezint o alta perspectiva legata de modul in care poti face rost de bani pentru afacerea ta, sau mai bine zis ce anume v-a atrage finantare pentru afacerea ta.

In materialul video pe care il ofer gratuit in urma inscrierii la newsletterul meu am folosit o abordare mai tehnica , mai specializata in care ma refeream la elemente clasice de finantare.

Stiu ca materialele specializate nu sunt pe gustul tuturor si nu oricine are rabdarea si inclinatia sa urmareasca astfel de expuneri de genul : planuri de afaceri, analize, proiectii financiare, chestiuni legate de contabilitatea firmei, aspecte juridice si asa mai departe.

De aceea am decis sa prezint astazi dintr-o alta perspectiva cinci elemente care sunt definitorii pentru cineva care se decide sa investeasca in afacerea ta. O prezentare mai “soft” mai placuta “urechii” si mai usor digerabila.

Pana la urma scopul meu e  sa mentin lucrurile cat mai simple si asfel sa ajut cat mai multi cititori.

Iti recomand totusi sa vizionezi si materialul video. Iti v-a lua doar o jumatate de ora .

Il poti viziona in urma inscrierii la newsletter.

Iata care sunt cele cinci elemente despre care vreau sa iti vorbesc astazi si care vor atrage bani si resurse catre afacerea ta pe termen lung.

Primul element esential sunt oamenii.

Indiferent care este calea sau modul, canalul din care vom obtine finantare are de a face cu oamenii. Oamenii sunt cei care sunt in spatele sistemelor si care finanteaza alti oameni. Oamenii sunt si cei care stau in spatele ideilor. Nimeni nu finanteaza o idee, ci un om cu o idee, un plan, o experienta in spate sau un potential in fata.

Fie ca obtii bani de la familie, prieteni, un investitor, mai intai trebuie sa te vinzi pe tine si mai apoi afacerea ta.

Inainte ca cineva sa isi puna banii la bataie vrea sa vada cu cine are de a face si doar mai apoi sa auda ce are de spus.

Al doilea element de structura este produsul sau serviciul.

Daca vrei sa ceri bani si sa ai succes in a ii obtine trebuie sa ai un produs sau serviciu pe care sa il prezinti. Tot am vorbit de idei in ultima vreme. Aici poti face diferenta intre o idee si ceva mai mult.

Vezi ? am adus discutia la un produs sau serviciu , ceva care se defineste in mai multe cuvinte decat ceva vag. Produsul are caracteristici , poate fi utilizat pentru ceva, foloseste la ceva anume , are culoare, miros , termen de valabilitate sau nu, alte elemente care il definesc. El poate fi analizat deasemenea si in functie de nevoile pe care le acopera in piata.

Un serviciu are la fel o multime de caracteristici. Se poate desfasura intr-un anumit areal , se realizeaza cu anumite intrumente, unelte, este repetabil ? , este unic ?, se adreseaza deasemenea unei nevoi …care ?.

Sunt amanunte pe care la momentul in care vrei ca cineva sa investeasca e bine ca tu sa le ai pregatite in detaliu.

Al treilea element este progresul realizat pana la acea data.

Va fi destul de greu sa obtii bani daca mergi la cineva doar cu o idee. Nu e imposibil dar va fi destul de greu. Un investitor va fi interesat de progresul pe care l-ai facut pana la acea data legat de ideea ta.

Ai cercetat piata, concurenta, cunosti elementele de detaliu ale afacerii ? Ai realizat un plan de afaceri ? Ai facut sondaje , cercetari, simulari ….ceva ?

Ai inceput deja afacerea la un anumit nivel ?

Daca tu nu ai fost dispus sa risti timp si resurse pentru a face ceva , atunci cine va risca proprii lui bani pentru tine ?

Daca vei putea spune in schimb : Uite cat de multe am realizat cu 5000 de euro. Imagineaza-ti ce pot face cu inca 20.000 pe care le cer de la tine . Suna altfel ?

Al patrulea element la care ne referim este pasiunea.

Deciziile se iau de cele mai multe ori emotional. La fel cum noi decidem sa facem un anumit tip de afacere sau alta , sa cumparam un lucru sau altul la fel si investitorii vor investi in acele afaceri care rezoneaza cu ei.

Inainte sa se ajunga la o evaluare tehnica a afacerii, a lementelor din afacerea respectiva ei trebuie sa rezoneze cu tine , cu emotia provocata de tine vis a vis de afacerea ta.

Daca nu este o afacere in care tu crezi cu adevarat si nu esti pasionat in legatura cu ea, ai sanse foarte mici ca cineva sa vrea sa puna banii acolo.

Inca o data. Nu vorbim de investitii in active cum ar fi un teren sau un utilaj, o cladire unde evaluam pretul , locatia, etc. Vorbim de idei de start-up, de afaceri la inceput de drum care au nevoie de o anumita finantare. Afaceri in care punem banii evaluand doar omul din fata ta , planurile si realizarile lui de pana atunci si nimic altceva.

Daca nu exista nici emotie in ceea ce spunem atunci ce vom “vinde” sau cum vom convinge inestitorul ?

Investitorul trebuie sa auda, sa vada si sa simta in tine acea afacere. Ei vor sti atunci ca aceasta pasiune v-a fi vehiculul numarul unu care v-a pune in miscare motoarele acelei afaceri. Motorul care v-a misca angrenajul planurilor, tehnicilor, strategiilor si tuturor elementelor din acea afacere.

Al cincilea element este perseverenta.

Perseverenta ta in a cauta solutii de finantare pentru planurile tale, de a incerca si a incerca iar, de a insista, de a imbunatatii oferta, de a modifica, adapta si reincerca.

Stii deja ca lucrurile nu curg lin si de la sine asa cum e dragostea in adolescenta. Stii ca si la magazin cand mergi si ceri o conserva si primesti raspunsul : nu mai avem ! daca insisti, si vanzatorul are rabdare sa se uite sub tejghea, sau in depozit de cele mai multe ori mai gaseste una “pierduta”.

Fara perseverenta e destul de greu sa obtinem ceva …..orice, indiferent despre ce domeniu al vietii vorbim.

Daca insisti inclusiv potentialul investitor v-a avea un semnal ca acelasi om v-a insista si atunci cand v-a intampina provocari in viitoarea afacere, acelasi om v-a insista sa gaseasca clienti si sa vanda produsele si serviciile create.

Prin perseverenta vei ajunge sa construiesti servicii si produse mai bune de la an la an, vei ajunge sa dezvolti o echipa functionala si performanta, vei dobori si vei trece peste toate obstacolele inerente care apar in drum.

Deci cele cinci elemente definitorii care vor atrage finantare pentru afacerea ta sunt :

Oamenii; produsul sau serviciul; progresul realizat, pasiunea si perseverenta.

Toate cele cinci sunt foarte importante in abordarile pe care vrei sa le intreprinzi. Daca ar fi sa treci la treaba imediat ar trebui sa te concentrezi in primul rand pe oameni si pasiune. Aceste doua lemente iti vor aduce cele mai rapide rezultate.

Spune-mi cum vezi tu aceste elemente si fa referire la unul din ele intr-un comentariu mai jos.

Pentru succesul tau,

Daniel Moga

PS:  Care din cele cinci elemente descrise ti se pare cel mai important ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*