Cum Sa Ajung Pe Lista Scurta A Angajatorului Pe Care Il Doresc, Mai Ales Daca In Fata Mea Mai Sunt 2340 Aplicanti ?

cum sa ajungi pe lista scurta a angajatoruluiDe câte ori am avut nevoie de angajaţi pentru anumite proiecte am apelat la serviciile de recrutare online fiindcă totul merge foarte repede. Adică în câteva ore eşti bombardat cu zeci sau chiar sute de cv-uri şi scrisori de intenţie.

Procesul de selecţie în prima fază este destul de uşor mai ales că:

  • 30 la sută din aplicaţii nu sunt conforme cu obiectivele campaniei. Cauţi şoferi şi aplică 40 de bucătari deşi e clar formulat anunţul
  • 50 la sută folosesc clişee precum “prestigiul firmei dumneavoastră” – chiar dacă societatea e înmatriculată de 3 zile; sunt onorat să lucrez în cadrul firmei; în cadrul unei echipe performante că a dumneavoastră… etc.
  • urmează cei cu cv-uri perfecte şi nerelevante pentru ceea ce ceri. Au toate cursurile şi acreditările posibile în domenii de care nici nu ai auzit mai puţin “să ştie să scoată apa din fântâna” sau în fine ce anume ceri tu.
  • Sunt câţiva care îţi atrag atenţia şi îi suni Şi aici se mai risipesc o parte pe drum aşa rămâi cu listă scurtă.

Dacă vrei să te angajezi, întrebarea care îţi stă acum pe limba este:

Cum Să Ajung Pe Listă Scurtă A Angajatorului Pe Care Îl Doresc, Mai Ales Dacă În Faţa Mea Mai Sunt 2340 Aplicanţi?

Sunt sigur că există o întreagă ştiinţă pe tema întocmirii cv -urilor, a scrisorilor de intenţie, a felului în care să te prezinţi la un interviu şi aşa mai departe.

Pentru că pe acest site vorbim de antreprenoriat eu am să explic lucrurile din perspectiva de marketing.

În felul acesta, după ce ajungi să te angajezi la jobul pe care îl doreşti folosind această abordare, te rog să îi spui şefului tău să folosească aceeaşi strategie şi când îşi caută clienţii.

Dar haide să vedem ce trebuie să faci:

  1. Adresează-te doar acelora pentru care ştii că poţi fi cu adevărat valoros.

Ţie îţi place când primeşti spam în căsuţa de e-mail? Exact asta eşti tu când aplici la nişte slujbe despre care nici nu ştii ce ar trebui să faci dacă ajungi acolo, sau mai rău ştii de la bun început că nu ai competentele sau măcar talentul să realizezi sarcinile descrise

Fă mai bine un audit al propriilor abilităţi, competente, a ceea ce ţi-ai dori să înveţi şi apoi în funcţie de asta stabileşte o listă cu domenii şi angajatori pentru care vrei să lucrezi.

  1. Află câte ceva despre cei care vrei să lucrezi

O minimă informare îţi poate aduce un plus imens, în sensul în care te poţi adresa specific angajatorului folosind problematica expusă în cerinţele postului şi nu bătând câmpii cu clişee gen (excelenţă, prestigiu, etc)

Faptul că firma are prestigiu nu e un motiv pentru care tu meriţi să munceşti acolo

  1. Spune-le despre cum îi poţi ajuta şi nu despre ce vrei tu

Vorba aia:

”Nu te întreba ce poate face America pentru tine, Întreabă-te ce poţi face tu pentru America”

Orice afacere caută angajaţi care să rezolve o parte din problemele pe care le are de rezolvat firmă.

Aşa că aşteptarea ta trebuie să vină în ordinea asta:

Merg şi rezolv probleme nu merg să fac probleme. Rezolvând probleme primesc beneficii.

Merg şi ofer soluţii nu caut propriile rezolvări. Oferind soluţii voi fi remarcat şi iubit.

Sunt devotat şi merg o milă în plus. Mergând o milă în plus deschizi vorba unei măriri de salariu.

  1. Pune accentul pe calităţile tale care se leagă de nevoile angajatorului

Dacă vreau să “scoţi apa din fântâna” vreau să îmi povesteşti despre aşa ceva în primul rând şi doar mai apoi după ce radiez de fericire să începi să îmi spui cât eşti tu de gaşcă, cât de bine te înţelegi cu colegii, că ştii să citeşti e-mail-uri şi să dansezi latino.

Când cineva are de ales între sute de persoane nu are timp şi nici răbdare să ajungă să te cunoască şi să îţi înţeleagă personalitatea ta complexă şi minunată. Pentru asta e timp la primul team-building.

  1. Oferă dovezi care să susţină acele calităţi care îi vor fi de folos angajatorului.

Dacă e să spui ce ai făcut până la acea dată mai bine scrii 3 fraze care se leagă de domeniul pentru care eşti solicitat decât 3 pagini cu realizările tale măreţe de-a lungul glorioasei tale existente.

În final,

Dacă o firmă recrutează şi vrei jobul, ia-ţi straiţa şi du-te la ei la uşa nu aştepta să îţi citească cv-ul. Foloseşte structura de mai sus şi fă-ţi o prezentare personală relevanta cu cerinţele postului.

Deja simt că celor care angajează le place articolul ăsta iar celor care vor să ştie prima dată cât e salariul strâmbă din nas.

Oricum dacă nu îţi găseşti o slujbă nu îţi rămâne decât să îţi porneşti o afacere şi atunci o să începi să îţi placă şi ţie articolul.

Cu prietenie,

Daniel Moga

PS: Un share te rog. Să fie primit! *ar spune patriarhul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*