Cum Sa Alegi O Idee Buna De Afaceri ?

idee de afacei

O să aleg o idee de afaceri apoi o să fiu plin de succes…

Ideile nu sunt ceva ce alegi şi apoi gata cu problemele. Eşti rezolvat.

Porneşti şi alegi o idee pe care să o cercetezi şi să o înţelegi… şi asta este un proces care durează timp. Durează chiar şi după ce ai pornit afacerea.

E asta-i bună… Cum să dureze alegerea idei şi după ce am pus în practică ideea?

Ideea de afaceri trebuie să pornească în primul rând de la o nevoie şi nu de la o dorinţă personală. Ideile pot fi de multe ori mult prea originale să nu zic năstruşnice şi asta strica.

De ce zic că o idee bună durează şi după pornirea afacerii? Pentru că de cele mai multe ori la început ideea deşi poate îţi este clară, nu o înţelegi în profunzime.

Nu o înţelegi din perspectiva potrivită adică aceea de a servi o nevoie specifică, într-un areal specific pentru o categorie de consumatori specifici.

Cum spuneam este mai mult vorba despre ideea ta şi mai puţin despre ce îşi doresc clienţii. Chestia asta se numeşte… faliment :).

Pentru a înţelege ideea în profunzime trebuie să o testezi şi să o particularizezi. În termeni mai pretenţioşi putem spune că trebuie să te plasezi cu ideea ta într-o nişă.

Dar ce este o nişă şi cum te ajută alegerea unei nişe pe tine ca antreprenor?

În primul rând nişa te ajută să te apropii mai mult de clientul tău, să îl cunoşti mai bine şi să ştii în primul rând unde îl găseşti.

E clar că dacă vrei să prinzi peste mergi la baltă. Sau dacă vrei ciuperci mergi în pădure.

Sau mai precis, dacă vrei un numit tip de peste mergi la un anumit tip de apă iar dacă vrei o anume ciuperca o cauţi în locul potrivit adică acolo unde ai şansele cele mai mari să o găseşti.

De ce atunci când te ocupi de afacerile tale sau te gândeşti la o idee de afaceri pe care să o dezvolţi nu porneşti de la aceeaşi idee că

… şi potenţialii tăi clienţi stau în bancuri că peştii sau în pâlcuri precum ciupercile?

De ce porneşti în primul rând de la ideea că tu te adresezi tuturor şi că oricine este un potenţial client?

Poate petru că asta e modul de gândire comun sau poate pentru că există un pic de adevăr în această afirmaţie.

Problema cu acest adevăr e că:

… este atât de mic încât rişti să te pierzi în acest detaliu şi să pierzi esenţialul şi potenţialul afacerii tale.

Ideea e puţin contra intuitiva şi anume. În loc să căutăm posibilităţi să ne adresăm tuturor trebuie să căutăm variante de a elimina cât mai mulţi.

Altfel spus:

Preferi să baţi la 1000 de uşi să cheltui în acest proces 500 de lei să faci 10 vânzări şi să obţii un profit de 300 sau…

Preferi să baţi la 100 de uşi să cheltui în acest proces 200 de lei să faci 10 vânzări şi să obţii un profit de 600?

Uite ce trebuie să faci pentru a nişa ideea ta de afaceri…

1. Descrie ideea principală cu lux de amănunte

Ca să poţi extrage ceva concentrat trebuie să ai mai întâi materialul de bază. Materialul este ideea ta de afaceri care oferă servicii, produse aşa cum le înţelegi şi le percepi momentan. Cu cat ești mai specific cu atât iti va fi mai ușor ulterior sa elimini surplusul

2. Identifica nevoile pe care le acoperi şi diferenţiază-te în funcţie de acestea

Notează pe o foaie de hârtie ce fel de nevoi acoperi cu produsul său serviciul tău. Aici mă refer atât la nevoi reale cât şi la nevoi percepute.

Îţi aminteşti reclamă cu gemurile termopan “făcute să reziste”… să reziste să reziste?

Care sunt nevoile pe care le poate acoperi un geam termopan nou? Să izoleze, să arate bine, să ofere siguranţă, să fie la modă, sau pur şi simplu să reziste.

Comerciantul ar fi putut să spună că vinde termopan ieftin şi atunci ar fi fost unul dintre cei mulţi.

El a ales să se diferenţieze şi să se adreseze unui segment din nişa respectivă. Acelora care preţuiesc cel mai mult de la un geam să fie durabil în timp.

Înseamnă că ceilalţi nu vor mai cumpăra termopan de la el? Nicidecum, din contră vor cumpăra chiar mai mulţi deşi el a ales să se adreseze doar unei părţi.

Ai prins ideea!

3. Vorbeşte specific categoriei de clienţi căreia te adresezi.

Nu scrie pe uşa de la magazin sc multicolor abc srl.

O idee mai buna ar fi :  Magazin de vopsele

O idee si mai buna :  Vopsele de exterior

Si o idee chiar mai buna: Vopsele de exterior pentru case

Sau caută tu o idee si mai potrivita…

Nu uita:

Cu cât poţi fi mai specific cu atât poţi ţinti mai bine. Fă din ideea ta ceva cât mai specific şi astfel o să poţi construi pe acea idee o afacere bună.

Cu plăcere,

Daniel Moga

PS: Mai multe “secrete” despre ce să faci cu ideea ta de afaceri găseşti AICI

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*