Cum sa faci o campanie cu fluturasi de hartie ?

Poate ca ai incercat si tu deja sa faci o campanie cu fluturasi pe suport de hartie pentru afacerea sau proiectele tale. Poate ai obtinut rezultate bune, multumitoare sau poate ca ai ramas cu un gust amar. Timp invesit, bani investiti si fara rezultatele asteptate.

Este reclama cu fluturasi inca o alternativa ? Cel putin functioneaza ? Ar trebui sa iau in considerare sa fac asa ceva pentru afacerea mea ?

Sunt intrebari la care se poate raspunde in multe feluri :).

Un economist iti va raspunde desigur cu : Depinde ! La fel o sa fac si eu !

De-a lungul timpului am realizat mai multe campanii cu fluturasi pentru diverse proiecte, manifestari, afaceri si in general cam tot ai de spus in gura mare cat mai multor oameni.

In unele am investit sume importante , in altele timp pretios, in altele ingeniozitate. Am avut si rezultate bune si mai putin bune.

Am sa selectez pentru tine cateva elemente pe care eu le consider importante si de luat in considerare atunci cand te gandesti sa pornesti o campanie cu fluturasi.

Un prim aspect ar fi cel legat de aspect si mesaj.

Mesajul trebuie sa fie concis , sa atraga atentia si sa fie usor de inteles. Adica sa nu folosesti exprimari alambicate pe care le inteleg doar jucatorii de sah :). Mergeti pe principiul KISS (keep it simple stupid).

Imaginea *dupa John Caples,  trebuie sa exprime in proportie de 90% produsul sau serviciul pe care il vinzi. Cel mai eficient este sa prezinti produsul sau serviciul in momentul folosirii lui, ori de cate ori este posibil.

Un al doilea element pe care vreau sa il punctez este perioada ofertei.

Foloseste campaniile cu fluturasi pentru a lansa noi produse, a face cunoscut deschiderea unei noi afaceri, a oferi un discount la produse existente. Orice ai alege, fixeaza o perioada limita pentru oferta respectiva. Fie ca este un cadou de bun venit atunci cand deschizi o afacere, fie ca e un discount la un produs nou, sau o reducere la serviciile tale.

Tendinta de amanare o cunosti deja pe pielea ta, asa ca poti empatiza si cu potentialii tai clienti si sa ii intelegi atunci cand vor amana sa ia o decizie in privinta produsului tau. Pune un termen limita , scurt.

Al treilea element

Nu arunca fluturasii prin poste ca mai apoi sa uiti de ei. Nu arunca munca si resursele tale fara sa masori rezultatul si sa beneficiezi ulterior pe termen lung de pe urma investitiei tale.

Acest ultim punct este cel mai deficitar la cei mai multi.

Pentru ca sa ai beneficii maxime de la campania ta uite ce trebuie sa faci :

  1. Introdu pe fluturas un cupon ce trebuie completat cu datele personale. Doar in urma prezentarii cu acel cupon oferi reducerea respectiva
  2. Colecteaza fluturasii si centralizeaza toate datele colectate
  3. Odata cu colectarea ofera un pliant sau o mapa de prezentare cu toate produsele serviciile tale
  4. Foloseste intelept datele colectate – pentru a cere feedback legat de produse, pentru a realiza noi campanii etc.
  5. Fa o masuratoare exacta a campaniei pentru a vedea daca a functionat , daca ti-a adus beneficiile asteptate. E simplu acum sa raspunzi la intrebarea : Cum a mers campania ?. Poti spune : Am impartit X000 de fluturasi care m-au costat X lei . Am avut X clienti care au adus cuponul si am vandut produse sau servicii in valoare de X lei. Hmm. Suna deja mai bine !

Imagineaza-ti acum cele mai creative campanii pe care le poti face si incadreaza-le pe structura de mai sus. Acum ai cateva repere prin care poti sa masori exact ce a functionat si ce nu.

O sa poti sa iti imbunatatesti performantele doar atunci cand controlezi si masori procesul !

Daca aplici acest ultim element vei avea un avantaj superior fata de majoritatea campaniilor realizate prin distributia de fluturasi. Si nu uita :

O cifra pe care nu o cunosti nu o poti influenta !

Vreau sa imi spui ce ai invatat tu din campaniile tale si care ar fi alte elemente de care ar trebui sa tin cont atunci cand promovez ceva in modul acesta.

Daca ti-a placut articolul nu uita sa dai un share pentru prietenii tai. Ma poti gasi si pe pagina de Facebook Antreprenor la Minut.

Pentru succesul tau,

Daniel Moga

PS: Sunt sigur ca ai realizat si tu cel putin odata in viata o campanie cu fluturasi. Spune-mi te rog, cum a fost ?

PSS: Afla noi elemente de a face afacerea ta mai eficienta AICI 

One comment

  1. Foarte interesante informatiile prezentate. M-au ajutat foarte mult in realizarea unei campanii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*