Ofera valoare ! nu preturi mici.

Poate de multe ori ati fost prinsi si voi ca si mine in lupta pentru pretul unui produs sau serviciu. O lupta dusa pe un singur front cu argumente putine, reci si care tin de cele mai instinctuale si primare trasaturi ale economiei de piata, PRETUL.

Fie ca esti de partea antreprenorului fie ca esti de partea cumparatorului esti intr-o lupta care isi pierde de multe ori sensul dar de care tii cu dintii orice ar fi.

Eu personal am am fost prins de multe ori in aceasta lupta si imi amintesc o perioada in activitatea mea cand am inceput un nou proiect de afaceri unde vindeam un produs destinat comerciantilor.

Desigur ca nu eram singurul care vindeam acel produs si primul meu gand a fost :  Cum imi voi atrage clientii ? De ce vor cumpara de la mine ?. Ca orice antreprenor pregatit J aveam cateva (secrete in maneca) pe care eram gata sa le folosesc oricand.

Zis si facut pana la primii clienti.

Primul lucru pe care il intrebau era desigur ? PRETUL. Ma balbaiam putin si incepeam desigur cu pretul, care ajungea de cele mai multe ori la baza piramidei din piata.

De ce ? Findca clientul venea cu argumentul pretului iar eu cadeam in capcana lui.

Ma izbeam de urmatoarele raspunsuri:

Dincolo e mai ieftin !  Mai ieftine nu aveti ? Aha ..da da ..o sa ne mai gandim.

Si asa incet incet am inceput sa am cele mai (mai bune) preturi.

Va imaginati ce a urmat ? Da sigur …Preturi mai mici la concurenta si tot asa.

Un razboi pe care nu il vei catiga niciodata si in care nu trebuie sa intrii de la bun inceput.

Mi-a ramas intiparita imaginea din emisiunea Arena Leilor cand anreprenorul Marius Ghenea reactioneaza la ideile de afaceri care aveau ca si argument principal pretul scazut.

Reactia lui spontana de fiecare data este schimbarea pozitiei pe scaun urmat de raspunsul : NU vei castiga niciodata dintr-o afacere unde strategia ta e cel mai mic pret. Urmeaza apoi : Nu sunt interesat de aceasta afacere.

Ce am facut eu si ce trebuie sa faci tu pentru a scapa de capcana pretului ?

In primul rand trebuie sa iti calculezi corect costurile pentru a putea fixa un pret corect si nu unul mic.

Adauga valoare produsului tau prin serviciile adiacente pe care le poti oferi, garantii extinse, promtitudine in servire, program de lucru extins, explicatii pe nevoia clientului si asa mai departe.

Explica clientului de ce produsul tau e superior fata de cel al concurentei. Acum o sa zici …bine bine parca ziceai ca sunt produse identice. Da sunt produse identice dar valoarea adaugata pe care o poti aduce de cele mai multe ori clientului face diferenta. Acea valoare trebuie explicata.

Iata cum putei folosi cel mai bine produsul nostru….., Va-ti gantit ca aceste optiuni se pot folosi intr-un mod care sa va avantajeze ? , Putem sa livram la dumneavoastra la magazin produsul in ziua in care incepeti !, Puteti trimite un angajat sa ii explicam mai multe despre produs ?

Fa chiar acum o lista cu avantajele prodului tau si cum ai putea tu imbunatatii experienta clientului tau. Alege cele mai bune idei si aplicale atunci cand vei avea nevoi.

NU trebuie sa mai intri in lupta preturilor de unde nu vei iesi niciodata castigator. Evidentiaza-te prin valoarea pe care o dai produsului si nu pruin pret.

Daca ai avut o experienta similara ca si antreprenor sau daca esti un client care a avut de ales intre cel mai mic pret pentru un produs si un produs similar mai scump cu o valoare adaugata mai mare, imparte cu mine si cititorii mei aceasta intamplare si invatamintele pe care le-ai tras. Spune-mi te rog parerea ta.

Pentru succesul tau,

Daniel Moga

PS: Daca doresti sa primesti si alte strategii de actiune in afaceri si viata ta personala inscriete la newsletterul meu.

4 comments

  1. ai marit pretul Nicusor 🙂 ?

  2. Daniel Moga am crescut valoarea ….am pastrat pretul…era calcutat bine!

  3. Enache Nicusor-Catalin strategii , strategii 😛

Leave a Reply to Enache Nicusor-Catalin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*