Sapte Elemente De FOC Pe Care Trebuie Sa Le Iei In Considerare Atunci Cand Iti Pornesti Afacerea Ta

afacerea ta in 7 focuriAfacerea ta si  filmul Stăpânul Inelelor? Era acolo o scenă în care copaci uriaşi vorbitori (Enti) aveau o întâlnire în care trebuiau să se decidă dacă intră sau nu în război. O afirmaţie care mi-a rămas în minte din scenă respectivă e următoarea:

… parafrazez

“Noi Entii nu pornim o discuţie dacă acel lucru nu ia mult timp să fie rostit”

A fost o chestie amuzantă spusă din gura lor mai ales în contextul lentorii de care dădeau dovadă în vorbe şi decizii.

Lăsând la aparte gluma e timpul să te opreşti de la a te mai gândeşti sau a mai vorbi despre afacerea ta pe care vrei să o începi şi chiar să o începi.

Sigur că dincolo de “you can do it”, “dream big” sau “urmează-ţi visul” pornirea propriu-zisă a unei afaceri este provocatoare şi necesită mult mai multă muncă decât întreţinerea de discuţii pe tema ei.

Cred că e nevoie câte un pic din ambele variante până la urmă. Puţină motivaţie şi nebunie, puţină organizare şi planificare precum şi lista de mai jos care să te ajute să porneşti cu dreptul in afacerea ta.

Am lucrat cu mulţi antreprenori care îşi porneau propriile afaceri şi am extras aceste elemente care să te ajute şi pe tine cu afacerea ta.

 1. Fii cât mai specific cu privire la produsul sau serviciul pe care îl vinzi in afacerea ta.

Poate că ştii deja exact ce fel de afacere vrei să porneşti sau doar te-ai gândit că vrei să porneşti ceva pe cont propriu dar nu ştii încă ce. Indiferent în care din aceste două ipostaze te regăseşti trebuie să ştii următorul lucru:

Cu cât eşti mai specific asupra a ceea ce urmează să livrezi cu atât îţi va fi mai uşor să transmiţi acest lucru mai departe şi să te adresezi prospectilor potriviţi.

Confuzia ta va fi confuzia angajaţilor tăi dar şi cel mai important a clienţilor tăi. Confuzia naşte îndoială. Îndoiala ezitare. Ezitarea naşte în final un răspuns prompt: Nu cumpăr sau Merg în altă parte unde înţeleg şi sunt confortabil.

 2. Caută să înţelegi piaţa în care operezi şi problemele clienţilor

Piaţa o poţi înţelege cel mai bine urmărind concurenţă şi mişcările ei. Pasul imediat următor e să chestionezi potenţialii clienţi sau clienţii concurenţei cu privire la mulţumirile şi nemulţumirile lor faţă de produsele şi serviciile respective.

În felul acesta ar trebui să rezulte o listă cu competitorii tăi, punctele lor forte şi slabe, clientul cu dorinţele, aspiraţiile şi nemulţumirile lor, iar la mijloc produsul sau serviciul tău care…

Trebuie să preia părţile bune, să elimine slăbiciunile şi să vorbească clientului pe limba lui.

 3. Nu se poate ca afacerea ta  sa functioneze fără marketing

Ştiu că ai o mulţime de treburi pe cap mai ales la început. Să zugrăveşti biroul, să cumperi mocheta, monitor, să schimbi imprimantă, să repari geamul şi încuietoarea la uşă, să scoţi cărţile de vizită de la tipografie, să fugi la furnizori, să cauţi om pentru una sau alta.

Chestii importante pentru afacere ai spune. Nu? Păi ce… vrei să intre clientul în birou şi să fie murdari pereţii? Să îl primesc în picioare?

Răspunsul meu este următorul: Mai bine primeşti un client în picioare decât să aştepţi un client într-un birou bine pus la punct. Cuvinte cheie (primeşti şi aştepţi).

Nu vreau să spun că nu e important ca lucrurile să fie făcute bine, vreau doar să îţi atrag atenţia asupra priorităţilor şi implicit a ordinii şi importanţei lucrurilor.

Pentru a introduce  în afacerea ta un sistem de marketing care să îţi crească considerabil rezultatele lasă-mi un mesaj AICI

4. Singurul mod în care îţi poţi atinge obiectivele in afacerea ta este : Să le fixezi in primul rand.

Nu vreau să spun multe lucruri legat de obiective tocmai pentru că se vorbeşte suficient despre asta. Nu trebuie să fii un maestru al obiectivelor cât mai degrabă să îţi stabileşti nişte ţinte realiste, să le măsori, să le urmăreşti şi să ajustezi în funcţie de ceea ce descoperi.

 5. Deleagă încă de la început şi vei realiza mai mult, într-un timp mai scurt.

Despre delegare poate nu sunt în măsură să dau eu cele mai bune sfaturi. De ce? Pentru că şi mie îmi este destul de greu să nu controlez procesul şi să nu am permanent pulsul lucrurilor. Ce să zic: Blestem şi binecuvântare.

Ideea e următoarea: Nu poţi să faci totul de unul singur. Cel puţin nu după un anumit grad de dezvoltare a afacerii.

Delegarea o poţi face atât prin angajaţi cât şi punctual pe anumite sarcini sau obiective externalizând către consultaţi, specialişti, reţele de vânzări independente, etc.

 6. Foloseşte-te de resursele universului:)

Ei nu chiar a universului. Încercam doar să fiu în ton (sau la modă) cu legea atracţiei.

Aici lucrurile devin destul de interesante. În sensul că astăzi nu mai e nevoie să te foloseşti strict de resursele pe care le deţii în proprietate.

O adevărată artă este aceea de a pune în valoare resurse (active) existente în beneficiul tuturor părţilor.

Am văzut de prea multe ori greşeală următoare: Primul drum al antreprenorului în ziua numărul unu din afacerea lui este la firma de leasing sau la reprezentanţa auto. În timp ce vecinul de peste gard are de două luni exact maşina respectivă în parcare şi nu are de lucru cu ea. Comentariile sunt de prisos.

 7. Niciodată nu va fi timpul potrivit pentru afacerea ta.

Un mare mit sau blocaj care apare la cei care doresc să îşi pornească o afacere este următorul:

Nu e momentul potrivit acum… şi urmează lista fiecăruia. Lista e diferită dar serveşte aceluiaşi motiv. MOMENTUL POTRIVIT.

Adevărul e că nu va fi niciodată momentul potrivit. Dacă totuşi va fi vreodată un moment perfect înseamnă că eşti deja în Valhalla :))

Mai bine trage aer în piept şi acceptă ideea că nu vei face lucrurile perfect şi că vei creşte pas cu pas. Certitudinea este că cu cât vei porni mai repede cu atât vei ajunge mai repede.

Îţi mulţumesc că mă urmăreşti şi spor la decizii profitabile pentru afacerea ta.

Daniel Moga

PS: Lasă-mi un comentariu cu părerea ta în legătură cu pornirea unei afaceri. Care crezi că este obstacolul cel mai mare?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*